РОБОТА МЕТОДИЧНОГО ОБۥЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
Керівник ШМО класних керівників Євламп'єва Наталія Миколаївна
Серед виховних
напрямів сьогодні найбільш актуальними
виступають патріотичне,
громадянське виховання як стрижневі,
основоположні, що відповідають як
нагальним вимогам і викликам сучасності,
так і закладають підвалини для формування
свідомості нинішніх і прийдешніх
поколінь, які розглядатимуть державу
як запоруку власного особистісного
розвитку, що спирається на ідеї гуманізму,
соціального добробуту, демократії,
свободи, толерантності, виваженості,
відповідальності, здорового способу
життя, готовності до змін.
- Тому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості.
- Методичне об’єднання класних керівників ― одна з форм методичної роботи в школі, що дає можливість для підвищення рівня фахової майстерності педагогів.
- Методичне об’єднання класних керівників Любимівського НВК виявляє творчий потенціал класного керівника, вихователя, задовольняє їхні потреби в актуалізації індивідуального підходу й оригінальних розробок, активізує позицію кожного вчителя, забезпечує колективне вивчення навчально-виховних завдань і творче співробітництво педагогів.
- В минулому навчальному році до складу методоб’єднання входило 8 класних керівників.
- Планування методичної роботи здійснюється на діагностичній основі, мета якої — виявлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики враховуються виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях методичного об’єднання класних керівників, батьківських зборах. Це допомагає виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність обстоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас учителі постійно працюють над підвищенням рівня психологічної готовності до педагогічної взаємодії з учнями.
Головні зусилля
методоб’єднання у минулому навчальному
році було зосереджено на наданні
реальної, дієвої допомоги педагогам у
впровадженні
у виховну роботу школи по Основним
орієнтирам виховання учнів 1 – 11 класів,
яка передбачає реалізацію таких напрямів
виховання:
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
- ціннісне ставлення до природи;
- ціннісне ставлення до людей;
- ціннісне ставлення до мистецтва;
- ціннісне ставлення до праці;
- ціннісне ставлення до себе,
- а також підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально - психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.
- Під час роботи методоб’єднання основну увагу було спрямовано на виконання таких завдань:
- Підвищення практичної підготовки класних керівників до здійснення особистісно зорієнтованого підходу в системі виховної діяльності;
- вироблення єдиних вимог у планування виховної роботи;
- забезпечення системності в роботі,
- майстерності, розвиток творчості, нового педагогічного мислення;
- ознайомлення та впровадження передового педагогічного досвіду;
- Головне завдання в роботі класного керівника ― створення умов для розвитку особистості учня. І досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Сюди входять :
- а)вивчення умов життя учнів, відвідування вдома, визначення кола спілкування учня в школі та поза нею;
- в) взаємини з батьками;
- г) проведення виховних бесід, класних годин, екскурсій ,походів.
- Слід відмітити позитивні результати виховної роботи з учнівським колективом наступних класних керівників: Нетішенської Є.В, Алєєвої З.П, Куксової А.В, Євламп'євої Н.М
Однією з форм роботи
методоб’єднання класних керівників є
взаємовідвідування виховних годин з
подальшим їх обговоренням. В 2014 – 2015
навчальному році педагоги нашої школи
були присутні на відкритих виховних
годинах таких вчителів:
- Кармазь А.М «України мова барвінкова»
- Нетішенська Є.В. «Мій рідний край – земля моїх батьків».
- Куксова А.В «Виховуємо громадянина – патріота України».
- Євлампєва Н.М звітні класні збори
- У 2015 – 2016 навчальному році методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах.
- Головним завданням у роботі методоб’єднання класних керівників є:
- патріотичне виховання здійснювати згідно Концепції національно - патріотичного виховання дітей і молоді;
- удосконалення і підвищення ефективності виховної роботи в школі;
- активне використання сучасних педагогічних та інформаційних технологій, спрямованих на розвиток самостійності, творчості, активності дітей;
- підвищенням творчого рівня педагогів з урахуванням їх індивідуальних запитів;
- надання практичної допомоги класним керівникам в організації виховної роботи.
- Проблемне питання в 2015– 2016 навчальному році буде:
- «Формування особистості учня - свідомого громадянина - патріота»
ПЛАН
РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
на 2017 - 2018 навчальний рік
на 2017 - 2018 навчальний рік
І засідання
Вересень
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1
|
Аналіз роботи за
2016/2017 н.р.
|
Нетішенська Є.В.
|
2
|
Обговорення мети і
завдань виховної роботи у 2017/2018 н.р.
|
Нетішенська Є.В.
|
3
|
Планування роботи ШМО
класних керівників на 2017/2018 н.р.
|
Нетішенська Є.В.
|
4
|
Класний керівник у
сучасній школі
|
Нетішенська Є.В.
|
5
|
Обговорення та затвердження
критеріїв перевірки зошитів
|
Нетішенська Є.В.
|
ІІ засідання
Грудень
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1
|
Майстер-клас: «Впровадження методу проектів
у виховній роботі»
|
Євлампєва Н.М.
|
2
|
Презентація блогу : «Дистанційна форма
навчання як один із методів самовдосконалення вчителя»
|
Алєєва З.П.
|
3
|
Тренінг : «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації»
|
Балаба Г.М.
|
4
|
Доповідь : «Форми і методи роботи з
обдарованими дітьми»
|
Діденко С.О.
|
5
|
Робота учасників ШМО з
Інтернет-ресурсами ЗОІППО
|
Нетішенська Є.В.
|
ІІІ засідання
Березень
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1
|
Доповідь: «Індивідуальна
робота класного керівника з батьками (з досвіду роботи)»
|
Кармазь А.М.
|
2
|
Доповідь: «Формування здорової та
духовно-багатої компетентної особистості, патріота України»
|
Пабат І.М.
|
3
|
Творчий обмін думками «Інноваційні підходи
до профорієнтаційної роботи у школі».
|
Нетішенська Є.В.
|
4
|
Педагогічний діалог «Роль родинно-сімейного
виховання у процесі соціалізації особистості»
|
Нетішенська Є.В.
|
5
|
Доповідь: «Учитель і
батьки. Правила спілкування»
|
Фрошин В.О.
|
ІV засідання
Травень
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1
|
Доповідь: «Система
роботи класного керівника з регулювання та корегування
міжособистісних
стосунків в учнівських колективах»
|
Куксова О.В.
|
2
|
Диференціація та
індивідуалізація виховання – необхідна умова
розкриття творчої індивідуальності
особистості
(з досвіду роботи)
|
Бабенко О.Є.
|
3
|
Сутність і особливості розвитку особистості.
|
Черненко В.М.
|
4
|
Практикум з
використанням сучасних інформаційних
технологій.
|
Нетішенська Є.В.
|
5
|
Проведення підсумків
роботи методичного об’єднання класних
керівників.
|
Нетішенська Є.В.
|
ПЛАН
на 2015 - 2016 навчальний рік
РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
1 засідання
Тема «Організаційно - інструктивне»
1.
Про аналіз роботи методичного об’єднання
за 2014/2015 навчальний рік.
2.
Про затвердження плану роботи
методичного об’єднання класних
керівників на 2015/2016 навчальний рік.
3.
Про ознайомлення з листами МОН: від
16.06.2015 №641 «Про затвердження Концепції
національно – патріотичного виховання
дітей і молоді, Заходів щодо реалізації
Концепції національно-патр іотичного
виховання дітей і молоді та методичних
рекомендацій щодо національно-патр іотичного
виховання у загальноосвітніх навчальних
закладах »; Про Методичні
рекомендації щодо
проведення Першого
уроку в 2015/2016 навчальному році на
тему «Ми – нація єдина!».
4.
Про рекламу новинок методичної
літератури
2 засідання
Тема
«Організація
системи профілактики правопорушень
серед дітей та підлітків на основі
гуманізації сучасної школи»
1.
Про профілактику і попередження
асоціальної поведінки учнів.
2.
Про розвиток позитивної мотивації
учнів щодо дотримання здорового
способу життя, збереження свого
здоров᾽я.
3.
Про планування відкритих виховних
заходів у класних колективах.
4.
Про сутність особистості та фактори
виховання толерантності.
3 засідання
Тема «Програма патріотичного виховання»
1.
Про програму патріотичного виховання,
наказ МОН
від
21.10.2013
№ 1453/716.
2. Про інтерактивні форми
та методи патріотичного виховання-
необхідний чинник становлення вільної
особистості.
3.Про
формування патріотичних орієнтацій
як необхідний компонент громадської
позиції учнів.
4.
Про єдність вимог школи і сім᾽ї у
вихованні громадянина
України
XXI століття.
4 засідання
(березень 2016)
Тема. Роль сім’ї та школи у формуванні успішної особистості.
1. Організація спільних справ батьків і дітей. Українські народні традиції в сімейному вихованні.
Алєєва З.П, кл. керівник 4 кл.
2. Майстер-клас. Відкритий виховний захід. Виховання моральних якостей особистості.
Нетішенська ЄВ, кл.керівник 7 кл., Кармазь А.М, кл керівник 8 кл.
3. Організація роботи школи із сім’єю та підвищення педагогічної культури батьків.
З досвіду роботи.
Балаба Г.М., кл керівник 1 кл.
4. Анкетування класних керівників.
Євлампєва Н.М., керівник ШМО
5 засідання
(травень 2016)
1.
Про звіт методичного об’єднання
класних керівників за 2015/2016 навчальний
рік.
2.
Про розгляд і узгодження методичних
тем доповідей та методичних розробок
на 2016/2017 навчальний рік
ПЛАН РОБОТИ МЕТОДОБ'ЄДНАННЯ КЛАСОВОДІВ ТА КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
НА 2016- 2017 н.р.
І
засідання Вересень
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1
|
Про
результати виховної роботи у 2015-2016 навчальному році.
|
ЗДНВР
|
2
|
Ознайомлення
з нормативно-правовими документами на 2016-2017 н. р
|
ЗДНВР
|
3
|
Розгляд та затвердження плану роботи методичного
об’єднання класоводів та класних керівників на 2016-2017 н.р.
|
ЗДНВР
|
4
|
Планування виховної роботи на І семестр.
|
ЗДНВР
|
Протокол
ІІ засідання Грудень
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Доповідь «Виховання правової
культури – шлях до побудови правової держави.»
|
Черненко В.М
|
2.
|
Єдність вимог школи й сім’ї у вихованні громадянина
України ХХІ століття.( Концепція національно-патріотичного виховання дітей і
молоді, що затверджена наказом МОН від 16.06.2015 № 641)
|
Алєєва З.П
|
3.
|
Метод проектів у виховній
роботі класного керівника
|
Євламп'єва Н.М
|
4
|
«Скринька невирішених питань» -
« Які традиційні та інноваційні форми роботи з правового виховання є
результативними?»
|
Класні керівники
|
5.
|
Планування виховної
роботи на ІІ семестр.
|
ЗДНВР
|
ІІІ засідання Березень
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Майстер-клас:
«Прищеплення естетичних почуттів молодшим школярам»
|
Класоводи
|
2.
|
Проблемний стіл за
участю батьків: "Умова спішного виховання дітей у родині":
- родина - міцний і дужний колектив; - здоровий родинний мікроклімат і його вплив на формування особистості дитини; - ставлення до найстарших членів родини; - єдність вимог батьків та вчителів у ставленні до дитини. |
Класні керівники
Батьки учнів 5 - 9 класів |
3.
|
Гармонізація родинного та
шкільного виховання на засадах педагогіки життєтворчості.
|
Кармазь А.М
|
4.
|
Творчий звіт класних
керівників, що атестуються.
|
Куксова О.В
|
ІV засідання Травень
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Патріотичне виховання, як
соціальна - педагогічна проблема сучасності
|
Пабат І.М
|
2.
|
Форми та методи формування
національної свідомості та патріотизму серед школярів.
|
Нетішенська Є.В
|
3.
|
Про результати контролю за
якістю проведення виховних годин.
|
ЗДНВР
|
4.
|
Обговорення плану роботи та завдання
МО класоводів, класних керівників на 2016-2017 н.р.
|
ЗДНВР
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий